גפני מאיים: "אם יימשכו ההתנכלויות במשרד החינוך – לא תימשך הממשלה"

    "אפילו ספרי החשבון שלנו שונים. אפילו בתרגיל של 2 ועוד 2 אנחנו שונים. בחינוך העצמאי וברשת מעיין החינוך לומדים את כל המקצועות, אבל רק לפי ספרים שלנו ברוח ובצורה שבה לומדים בציבור החרדי"
    ישראל פריי 2 Comment on גפני מאיים: "אם יימשכו ההתנכלויות במשרד החינוך – לא תימשך הממשלה"

    גפני בראיון מרתק: "אין הסתה נגד הציבור החרדי, היום אנחנו מתהדרים בהישגים לכלל הציבור, הישגים לחרדים מקבלים יחס מינורי" • ואיך הוא מנסה לשכנע את 'אגודה' להתפטר במסגרת החוק הנורבגי?

    צילום: דוברות הכנסת
    "אפילו ספרי החשבון שלנו שונים. אפילו בתרגיל של 2 ועוד 2 אנחנו שונים. בחינוך העצמאי וברשת מעיין החינוך לומדים את כל המקצועות, אבל רק לפי ספרים שלנו ברוח ובצורה שבה לומדים בציבור החרדי"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ מה גפני שיגר ב"מהדורה המרכזית" איום מפורש על ממשלת נתניהו. על רקע הקשיים שמערימים במשרד החינוך על מוסדות חרדיים, אומר גפני: " אם זה ימשך ככה – לא תימשך הממשלה".

    בימים האחרונים, משך גפני את הצעת החוק הפרטית שהגיש שעיקרה הוא ביטול החוק שמתנה את תקציבי המוסדות החרדיים בלימודי ליב"ה: "ע"פ ההסכם הקואליציוני, צריך לבטל את החוק של ממשלת לפיד שמוסדות ללא ליבה יפסק תקצובם. דרשנו שיהיה חוק ממשלתי שיבטל אותו וזה לא נעשה, נסחב הרבה זמן. ולכן הכנתי הצע"ח פרטית. וודאי שאני מעדיף שזה יהיה חוק ממשלתי ובתנאי שהחוק יבוטל, בכל מקרה נעמוד על כך שהחוק הזה יבוטל".

    לימודי האזרחות שמשרד החינוך עוסק בהם, יכנסו למוסדות החרדיים?

    בשום פנים ואופן לא. משרד החינוך לא יכול להתערב. אפילו ספרי החשבון שלנו שונים. אפילו בתרגיל של 2 ועוד 2 אנחנו שונים. בחינוך העצמאי וברשת מעיין החינוך לומדים את כל המקצועות, אבל רק לפי ספרים שלנו ברוח ובצורה שבה לומדים בציבור החרדי בהכוונת גדולי ישראל, הרבנים והמנהלים הפדגוגיים, לא לפי המתכונת של משרד החינוך.

    מנהלי המוסדות מתלוננים על התנכלויות חוזרות ונשנות, האם יהיה לזה סוף?

    אמרתי את זה כבר, ואומר שוב. השלטון הקודם – רע הנוכחי – יותר טוב. יש מקום אחד שבו לא התחלף שלטון, ואני לא מתכוון לשר או לסגנו, אלא בפקידות. שם נראה שדווקא להפך, המצב החמיר. נראה לי שמנסים לעשות דווקא להפך.

    שמעתי שיש מישהו שאמר במשרד החינוך – לא יודע אם זה נכון, אבל זה מאוד הגיוני – 'גפני מביא כסף, אני אדאג שלא יקבלו אותו'. הם עושים כל מאמץ שהמוסדות לא יקבלו, ממציאים מתחת האדמה קריטריונים, תקנות ורישיונות. הם עושים כל מאמץ לפגוע בחינוך החרדי, אם זה ימשך ככה – לא תימשך הממשלה. לא נשלים עם המציאות הזאת.

    עברנו חודשים קשים בהם התעסקנו בתקצוב שהיינו צריכים לשנות ובחוק הגיוס, כעת אנחנו מתפנים בכל הכוח לעמידת מנהלי המוסדות מול משרד החינוך. זה הרבה יותר קשה מלהעביר תקציבים גדולים, מדובר בעבודה יומיומית וסיזיפית, מקווה שיחד עם סגן השר שלנו, יחד, בעבודה קשה מאוד, נצליח להביא בשורות בפרק זמן קצר.

    בדיון תקשורתי שעולה בימים האחרונים, מגדיר אביגדור ליברמן את החרדים ככת ואותך כסוחר ביהדות, מה יש לך לומר על כך?

    לא מתכוון להגיב, הוא הרי מחפש שאני אגיב לו. אין לו שום אג'נדה. בנושא המדיני – יש טובים ממנו, בנושא הכלכלי – יש טובים ממנו פי עשרות מונים, בכל תחום יש מפלגות אחרות שעושות יותר ממנו. בנושא של החרדים זה נותן לו את היכולת להתהדר. אפילו יאיר לפיד כבר לא מדבר ככה. הציבור החרדי עטף אותו בחברות ואהבה, הלך אתו יחד בכנסת ובעיריות, אם זה מה שהוא משיב לנו רעה תחת טובה – שיעשה בעצמו חשבון נפש.

    גפני טען כי אין כיום הסתה נגד הציבור החרדי: בניגוד לעבר – אין הסתה נגד הציבור החרדי. זה בגלל שאנחנו דואגים לכלל הציבור, אנשים רואים את זה. אני זוכר את הימים הנוראים שהייתה הסתה פראית כשהיינו בעמדות שלטון, אין את זה היום.

    בעבר, כל אחד רצה לקחת קרדיט על ההישגים והתקציבים, היום אנחנו יותר מתהדרים במה שאנחנו עושים לכלל הציבור, מתהדרים בנושאים כלל ישראלים. בכל הישג חרדי אנחנו אומרים אותו מינורי, לא עושים מזה עסק גדול. והיינו יכולים להתהדר, כי יש הישגים גדולים מאוד. מהסיבה הזאת, אם יש מי שרוצה להסית נגד חרדים – קולו לא נשמע.

    על היועץ המשפטי החדש אביחי מנדבליט היו לגפני רק מילים טובות: "הוא היה פצ"ר מעולה, מזכיר ממשלה מעולה, הוא איש מקצוע שמקבל שבחים מכל קצוות הקשת הפוליטית. אדם אובייקטיבי ומקצועי, אני מעריך שלא נתאכזב ממנו. אם היה לי עסק פרטי הייתי לוקח אותו, זה שהוא חרדי זה רק מוסיף לכל מעלותיו".

    יו"ר ועדת הכספים בירך את ח"כ גואטה מש"ס על כניסתו למשכן, והפציר בחבריו לאגודת ישראל לאפשר במסגרת החוק הנורווגי את כניסת יעקב אשר: "המציאות שלאגודה יש 4 מנדטים ולדגל 2 – היא לכל הדעות לא הגיונית, וגם מבחינה ממלכתית ומעשית, עוד ח"כ ייתן לנו תוספת כוח משמעותית בכל המאבקים והעבודות בוועדות. מקווה שכך יהיה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      דווקא זה מענין לראות את יעקוב אשר איך הוא ממציא לעצמו תעסוקה.
      שימשיך לתת דוגמה לכל המובטלים איך אפשר להיות עסוקים. ואולי במחשבה שניה בעצם שיחזור לכנסת וישמש כיור הלובי של המובטלים.

    2. 1

      בס"ד

      בנושא משרד החינוך אנחנו שמחים שהדברים נאמרים על ידי הרב גפני ומקבלים ביטוי פומבי ברור וחבל שזה לא נשמע באופן ברור מסגן שר החינוך,הרב מקלב,ליצמן, וכמעט כולם (מלבד הרב מוזס שלפחות בנוגע להתבטאויות פומביות אומר את דברו באופן ברור ולא מתפתל, ועל החכי"ם מש"ס בכלל אין מה לדבר, מבחינתם המלחמה למען מוסדות החינוך שייכת לאשכנזים שאמורים לעשות את העבודה עבור כלל המוסדות)
      בכל זאת חבל שהרב גפני מזהה את הבעיה רק אצל הפקידים במשרד החינוך ולא אצל השר נפתלי בנט שכל ההתנהלות נעשית בידיעתו ולפי דעתו, כיצד יסנגר הרב גפני על חידוש המינוי של המנכלי"ת מיכל כהן שבאה לתפקידה על ידי פירון ולמרות שעלו שמות ודאים מאנשים הקרובים לבנט שיחליפו אותה, בכל זאת החליט בפתאומיות למנות אותה? ודאי שהיה לו שיחה איתה בה שטחה את מדיונותה להציל את המדינה מההתחרדות ומהחרדים ובנט אהב את זה ואימץ את זה כאג'נדה
      האם בנט היה מאפשר לפקידים אלו לנהוג כך כלפי ציבורים אחרים כמו למשל הדתי לאומי?
      כיצד יסנגר הרב גפני על המנעותו של בנט לכנס וועדות שהיו צריכים לדון במתחייב בסעיפים הקואלציונים?
      בטוח שאת כל זה הרב גפני כותיק ומנוסה יודע ומבין היטב
      אך ככל הנראה דעתו שלא כדאי כרגע להתמודד חזיתית, ויותר נח לתקוף את הפקידים
      אנו סבורים שנעשית כאן טעות, משום שאין לנו יותר אשראי ומרווח זמן כאשר מוסדות חינוך רבים מתחילת שנה בלי רשיונות ולא משלמים משכורות וכבר נדרשים להכנס לגליוטינה של נוהל תקצוב ונוהל איתנות פיננסית, משרד החינוך תחת שרביטו של בנט מחולל לחינוך החרדי נזקים אדירים במהירות ובמחטפים, וכל השהיה של תגובה הולמת מזיקה יותר מעימות ישיר שאולי גורם למתיחות גדולה בטווח הקצר אבל יציל בע"ה את המערכה למען ההווה והעתיד